lördag 9 juli 2011

Film : Blood Freak (1972)

MV5BMTU5OTk2MTkyOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzExODAzMQ@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_En biker stannar för en tjej med punktering och erbjuder henne lift hem. De hamnar på en drogfest med tjejens syster, sen följer han med henne till en kalkonfarm som hennes far äger. Hennes pappa är en galen vetenskapsman som förvandlar Bikern till en jättekalkon som jagar knarklangare…

 

Onödig Fakta:

  • Alla i filmen gick i Grinters skådespelarklass.
  • Kalkonmonsterhuvudet gjordes av papper.
  • Filmen var X-Rated med tanke på de våldsamma scenerna.
  • När Steve Hawkes flera år senare blev frågad om filmen svarade hanatt det var  "a sad chapter in my life."
  • Offret som får sitt ben avsågat var enbent på riktigt

 

 

Det var storyn som fick mig intresserad av denna filmen. Hur kan man inte bli det?

Jag hade nog uppskattat filmen mer om jag kunnat franska då filmen är dubbad till det. Nästan allt.. skriket är från originalfilmen.

40 minuter stod jag ut på den franska dubbningen. Sen tröttnade jag.Jag förstod inte mycket av dialogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar