söndag 11 september 2011

Film : Bridesmaids (2011)

MV5BMjAyOTMyMzUxNl5BMl5BanBnXkFtZTcwODI4MzE0NA@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän Lillian är förlovad måste hon bara tacka ja till att vara brudtärna. Trots att hon är både pank och singel bluffar sig Annie genom både dyra och bisarra ritualer. Med bara en chans att få det rätt kommer Annie att visa Lillian och hennes tärnor exakt hur långt någon är beredd att gå för sin bästa vän.

 

Onödig Fakta:

  • Sista filmen med Jill Clayburgh
  • Skådespelarna improviserade i 2 veckor med varandra och vissa delar av det kom med i filmen.
  • Högst intjänade kvinnliga komedi i tiden.

 

Den första tanken jag fick när jag fick höra om denna filmen var att den skulle vara en kvinnlig version av “The Hangover”. Så mina förväntningar är inte höga alls. Fast några jag känner har sagt goda ord om den.

Denna filmen var inget för mig.. visst en del fniss var där och den kändes väldigt mycket som en blandning mellan “The Hangover” och “Sex and the City”. Men det är jue en chick-flick. Jag som inte gillade “The Hangover” alls och som tvingades se “Sex and the City –the movie” så vet du ungefär vad jag tycker. Detta var ingen film för mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar