söndag 11 september 2011

Film : Route 666 (2001)

MV5BMTM1NDg2OTkxMF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDc4ODIyMQ@@._V1._SY317_CR6,0,214,317_Smith är en man som tjallat om maffian och nu lever gömd med vittnesskydd. Han bestämmer sig för att rymma därifrån och gömma sig i öknen.. Poliserna lyckas precis fånga honom innan han blir dödad av en torped. För att få Smith iväg från torpederna så måste de som räddade honom köra på en landsväg som är kallad “Route 666” efter den mystiska döden av ett gäng fängslade fångar. När de fortsätter på vägen så får de reda på vad som hände med de fängslade fångarna och hur vägen fick sitt namn…

 

Onödig Fakta:

  • Det fanns en väg som hette Route 666 i USA tidigare men den bytte namn för skyltarna stals hela tiden. Vägen fick namnet Route 661 istället

 

Jag hyrde denna filmen när den kom ut och jag minns inte riktigt vad jag tyckte då så jag testade att se den igen.

Jag gillade denna filmen som är ungefär som “From Dusk Til Dawn” fast med Zombies. Det vill säga en actionfilm som slutar som en skräck. Inte riktigt skräck men den stilen. Den var mycket bättre än vad jag mindes den.

Det dåliga med filmen var makeupen på zombiesen, de skakiga scenerna (kändes lite som Blair Witch) och en viss del av dialogen. Annars en film som är sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar