söndag 18 september 2011

Tv-Serie: Rena Rama Sanningen (1993)

Rena rama sanningen var ett underhållningsprogram som sändes i
Sveriges Television från den 5 november 1993  till den 13 mars 1998,
oftast med fredagskväll som sändningstid. Programmet var en
vidareutveckling av den tidigare succén 24 karat. Programledare var
Harald Treutiger och de tävlande var två lag (ibland bestående av
kändisar), ett kill-lag och ett tjej-lag. Lagen fick under spelets
grundomgång svara på olika frågor utifrån ett påstående från Treutiger
(sant eller falskt). Till sin hjälp hade han Jerker Eriksson  som
utförde en rad dolda kameran-upptåg, samt Rally-Kalle, Dan Andersson
som utförde diverse tricks med olika bilar.

 

Av en slump hittade jag ett gammalt avsnitt med tv-leken “Rena Rama Sanningen”. Jag har ett vagt minne om att jag tittade på den när den sändes men jag minns inte riktigt vad den gick ut på.

 

I detta avsnittet så är de kända gästerna Ainbusk Singers.

Annars är detta programmet ett rätt korkat program där Harald säger tre påstående som tre lag ska gissa på. Frågorna är sådär.

Trolleritrixen är de vanliga som brukas visas på tv och som Penn & Teller redan visat hur man gör.

Jag hoppas inte att SVT gör en ny version av den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar