söndag 11 september 2011

Film : Paul (2010)

MV5BMTQzNzAwMTM3MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTE1MTAzNA@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_Simon Pegg och Nick Frost, återförenas i det komiska äventyret PAUL, där de spelar två sci fi-nördar som beger sig på en resa till Amerikas ufo-trakter. Väl där möter de en utomjording som tar dem med på en road trip som för alltid kommer att förändra deras liv.

De senaste 60 åren har en utomjording vid namn Paul levt på topphemlig militärbas. Av oklar anledning bestämmer han sig en dag för att fly och hoppar på den första bästa farkost på väg ut från stan ? en hyrd husbil innehållandes Graeme Willy och Gollings.

Jagade av FBI-agenter, börjar Graeme och Clive skissa på en flyktplan för att kunna återföra Paul till sitt moderskepp. Medan de två nördarna kämpar för att hjälpa sin utomjordiska vän, bidrar Paul med att förvandla två utstötta män från töntar till intergalaktiska hjältar.

 

 

Här är en hel del kända skådespelare som Simon Pegg, Nick Frost, Seth Rogen (som Paul), Jason Bateman och Sigourney Weaver.

 

Jag gillar Simon Pegg och Nick Frost film Shaun of the Dead så jag kände att jag ville se den. Deras andra film Hot Fuzz gillade jag inte så mycket.

Denna filmen däremot gillade jag. Den hade inte för mycket Scifi utan mer komedi. Visst var en del scener lite överdrivna men i helhet var den bra. Och svängarna i filmen är riktigt bra och man är inte riktigt beredd på dem.

Definitivt en film du bör se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar