fredag 9 september 2011

Film : The V Word (2006)

imagesKerry och Justin är två bästa kompisar som bestämmer en natt att bryta in i en krypta för att utforska den och möts av en blodtörstande vampyr. När de förstår att de blivit infekterade av vampyren så måste dom hitta ett sätt att ge hämnd innan de blir de odöda….

 

Onödig Fakta:

  • Ett avsnitt ur “Masters of Horror”
  • Spelet som spelas i början av filmen är “Doom 3”

 

Michael Ironside är med i denna filmen.

För att vampyrfilmer ska få mig intresserade så måste dom vara minst lika bra som mina favorit vampyrfilmer.. “Lost Boys” (samt vissa av uppföljarna) och “Fright Night” (Originalet.. har dock inte sett remaken än..) men även tidigare vampyrfilmer som Nosferau.. Vilket egentligen anses som rätt “lågbudget” men jag gillar verkligen inte överdrivna vampyrfilmer som “Twilight” som inte håller sig till reglerna eller till flera nyare vampyrfilmer som kommit nu de senaste åren. Tv-serierna är heller ingen hit enligt mig. Ja.. som True Blood och Vampire Diaries.

True Blood har ja sett något avsnitt och har inte fastnat för den serien. Den andra har jag bara hört talats om men inte vågat se för att den tilltalar inte mig.

Denna filmen började helt ok men blev lite för mycket ändå till slut men ändå bättre än de flesta vampyrfilmerna som kommit den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar