torsdag 13 maj 2010

Film : Long Time Dead (2002)

 longtimedead

En grupp studenter utmanar
varandra att spela ouijabräde på en fest.
Men det som börjar som en rolig lek blir
snart till en mardröm när glaset visar
meddelandet:ALLA DÖR.
En nervpirrande skräckfilmsupplevelse!
Skräckslagna återvänder studenterna hem,
men när de en efter en faller offer för
fruktansvärda mord, förstår de att de på
något sätt måste utrota den ondska de väckt till liv, innan den kräver sitt nästa offer. Men tiden håller på att rinna ut, och efter hand som de döda blir allt fler inser de levande att de inte kan lita på någon, inte ens på varandra.

Detta är den andra filmen idag som har ett Ouijabräde med. Den förra var Black Devil Doll.

Denna filmen köpte jag på VHS för ett antal år sedan men min VHS-spelare gick i sönder innan jag han fixa en ny så jag sålde filmen. Men nu har jag fått tag i filmen igen på dvd så nu kan jag testa att se den.

Gillar oftast inte ockulta filmer men jag har börjat se fler efter att ha sett Evilspeak som är en riktigt bra film.

Detta är en brittisk film och dom brukar inte vara så bra. Inte skräckfilmerna jag sett. Så jag blir inte förvånad om den inte är bra.

Filmen börjar som en ungdomsfilm.  Och sen som en vanlig brittisk skräckfilm. Alltså en dålig film. Njäe.. jag tröttnade snabbt på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar