fredag 7 maj 2010

Film : Sidekicks (1992)

 sidekicks_poster_01

Barry är en astmasjuk pojke som har problem i livet. Han bor hos sin pappa som är en datorprogrammerare i Texas. Barry försöker bara leva vanligt men det är lite svårt med den hårda skolan, mobbare och hans hälsa. Barry blir trött på att mobbas av de stora grabbarna så han bestämmer sig för att lära sig karate och att en vacker dag möta Chuck Norris.

 

Denna filmen hade jag helt glömt bort tills jag såg en poster på den för ett tag sen. Då kom jag ihåg att jag tittade på den när jag var liten. Är annars inget stort fan av Chuck Norris.

Killen som spelar Barry är mer känd ifrån filmen DET av Stephen King. Där han spelar en av killarna som ung. 

Den här filmen är inte så bra som jag trodde. Barry dagdrömmer hela tiden om Chuck Norris att han är hans Sidekick.

Denna filmen är som en mindre bra Karate Kid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar