tisdag 25 maj 2010

Film : Ticks (1993)

 EYYbbNQIoCprtbJ

Från regissören av Hellraiser 2 och special effektmästaren ifrån Terminator, Gremlins och Total recall kommer här en krypande mardröm som du aldrig sett tidigare.

Muterade blodsugande insekter är på jakt efter människokött att lägga ägg i och föda deras unar med. Med skådespelarna Seth Green och Ami Dolenz i denna filmen som garanterad kommer få det att krypa i kroppen.

Andra skådespelare som är med är bland annat Clint Howard och Alfonso “Carlton Banks” Ribeiro (Fresh Prince in The BelAir).

Alfonso spelar i denna filmen en Cool typ och det passar inte honom alls. Han ska spela nörd. Tänk dig själv Carlton Banks med läderjacka och stillettkniv och att han går runt och spelar tuff. Nä det går inte alls.

Där är en del andra fel också i filmen. Mitt i en scen så ser man mikrofonen trilla ner i bild.

Sist jag såg denna filmen var hon en kompis för flera år sen. Och jag har för mig att jag inte gillade den då. men jag ska kolla på den igen med nya ögon.

Det enda roliga med denna filmen är när Seth Green sätter kackerlackorna i brand.

Sevärd kanske men definitivt inte en bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar