torsdag 6 maj 2010

Serie: 30 Even Scarier Movie Moments (2006)

Detta är en miniserie i två delar som sändes på Bravo som räknar ner 30 fler filmer med skrämmande scener. Detta är även en uppföljare på 100 Scariest Movies. Dena listan är mest filmer som inte kom med på förra och sånna filmer som kommit ut senare.

Det kom ännu en uppföljare som heter 13 Scarier Movie Moments.

Som förra delen så gör jag likadant. Visar listan och om jag skrivit om den så länkar jag till det. Inom parentes så skriver jag vilken scen.

 

30. The Grudge (Duschscenen)

29. Cape Fear - Remake (Robert De Niros Roll)

28. Cabin Fever (benrakarscenen)

27. Slither (Monstren i tjejen)

26. Play Misty For Me (Den kvinnliga huvudrollen)

25. Red Eye (Mördaren)

24. The Hand That Rocks The Cradle (Slutet)

23. Manhunter (reporterscenen)

22. American Psycho (Yxscenen)

21. Dead Alive aka Braindead (party-scenen)

20. 2001: a space Odyssey (datorn)

19. Fear (När Mark Wahlberg blir galen)

18. Army Of Darkness (Ash i monsterhålet)

17. Christine (Drive in Biografen)

16. SAW 2 (Nålscenen & rakbladsscenen)

15. The Exorcism Of Emily Rose (Laduscenen)

14. Scanners (hjärnan torkar ut)

13. Dawn of The Dead –remake (Zombiefödelsen)

12. Wolf Creek (mördaren)

11. The Stepford Wives (köksscenen)

10. Children of the Corn (outlander-scenen)

9. Open Water (första hajbettsscenen)

8. Land of the dead (Undervattenscenen)

7. The Devils Rejects (lastbilsdöden)

6. Vertigo (slutet)

5. Oldboy (tandscenen)

4. Videodrome (hål i magen scenen)

3. SAW (björnfällan i ansiktet)

2. A Clockwork Orange (Våldtäktsscenen)

1. Hostel (slutet)

Likadant som med den förra listan dom gjorde. Jag hade gjort den annorlunda och bytt en del filmer. Men som sagt jag gör inga listor på det här viset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar