söndag 9 maj 2010

Film : Red Scorpion (1988)

 red_scorpion

Han är Nikolai, en rysk Spetznasagent tämjd att följa varje order utan att ifrågasätta. Hans nya uppdrag: att infiltrera och förgöra en antikommunistisk gerillagrupp i Mombaka, Afrika

Onödig Fakta:

  • Filmmakarna använde en riktiga Bushmän i denna filmen och Regopstaan var deras 95 år gamla ledare som bara ville vara med i filmen om hans stam var med.
  • Det kom en uppföljare till denna filmen 1994. Men den ska inte vara bra säger dom.

Detta är en film jag köpte på VHS när jag gick i mellanstadiet då jag var ett stort Dolphan fan. Nu är jag inte det längre men denna filmen är lite nostalgisk för mig. Sist jag såg den var nångång på 90-talet så jag slog till och ska se den nu igen för att se vad det var som var så bra med den.

Som vanligt med Dolph och många av de Svenska skådespelarna i de flesta amerikanska filmerna så spelar Dolph ryss i denna filmen.

Den jobbigaste skådespelaren i denna filmen är M Emmet Walsh som spelar en journalist som är allmänt jobbig.

Stilen på denna filmen är typ som Rambo fast här är den onda som byter sida.

Detta är en riktig klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar