tisdag 1 februari 2011

Film : Beverly Hills Ninja (1997)

bhnHaru är den fetaste, klumpigaste och mest inkompetenta ninja någon kan tänka sig. Vad han än gör slutar det i katastrof. Så kontaktas Haru av mystiska Sally, som vill att han ska undersöka vad hennes pojkvän egentligen har för sig.

 

Onödig fakta:

  • I Sverige fick filmen namnet “Vild Och Galen i Beverly Hills”
  • Chris Farley hatade filmen första gången han såg den och sa till sin agent att han aldrig ville göra fler likadana filmer.
  • Chris Farley skadade sig när han spelade in filmen när han gjorde egna stunts. Scenen där han försökte gömma sig som en ninja och sen hoppa igenom väggen.
  • Huvudkaraktären skrevs från början åt Dana Carvey

Denna filmen har jag inte sett på många år. Jag kommer ihåg när jag var yngre då denna filmen kom ut då hyrde jag och en kompis den.

Filmen är som en riktig version av Kung Fu Panda.

Skådespelare i denna film är bland annat Nicolette Sheridan, Chris Rock,

Chris Farley spelar som han brukar göra i sina filmer, väldigt vild och galet.

Detta är ingen bra film jag uppskattade den mer när jag var yngre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar