måndag 14 februari 2011

TV-Serie : The A-Team (1983-1987)

MV5BMTg4OTY2OTA0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwNjcxNzIzMQ@@._V1._SY317_CR10,0,214,317_1972 skickades en ett elitförband i fängelse av en militärdomstol för ett brott de aldrig begått. De rymde omedelbart från ett toppsäkert fängelse i Los Angeles och gick under jorden. Idag försörjer de sig som legosoldater, även om de fortfarande är efterlysta av regeringen. Om du har problem, om ingen annan kan hjälpa dig, och om du kan hitta dem - anlita A-Team.

Onödig Fakta:

  • Nominerad till 3 Primetime Emmys
  • Det snackades om att göra en film med original medlemmarna i A-Team men efter att George Peppard dog så släppte de den idén.
  • De flesta avsnitten spelades in 5 veckor innan de sändes
  • Sjukhuset där de hämtar Murdock är samma sjukhus som används i Greys Anatomy fast en jordbävning var  i mellan.
  • Under serien så “dog” endast 5 stycken i bild.
  • De levande skådespelarna gjorde ingen hemlighet av att Mr T och Peppard inte kom överens. De bråkade ofta om att Mr. T blev seriens stjärna. Det blev värre när Peppard fick veta att Mr. T fick mer betalt än honom.
  • Murdocks riktiga förnamn sägs inte i serien.

 

Denna serien har jag sett många gånger. Jag såg den när jag var liten och när vi lekte så ville jag oftast vara Murdock.

Vissa av avsnitten är klassiker men där är en del som jag inte gillar alls.

Här är en del gästskådisar i serien.. Bland annat John Saxon (S01E03 som präst) och Sid Haig (S01E96 som M.c.knutte).

En klassisk tv-serie som rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar