söndag 27 februari 2011

Film : Mountain of the Cannibal God (1978)

MV5BMjExNDk2NDYyNV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzkzMTYyMQ@@._V1._SY283_CR12,0,191,283_När den vackra Susan Stevenson anländer till Nya Guinea har hon ingen aning om vad som väntar henne. Hennes man har försvunnit under en forskarexpedition, och tillsammans med sin bror och en vän beger sig Susan nu ut i den enorma djungeln för att finna honom.

Men expeditionen går inte omärkt genom de snåriga markerna. Någon annan än djungelns vilda djur bevakar dem - traktens infödingar. När de får syn på den blonda skönheten tror de att hon är en gudinna och kidnappar henne. Det tar inte lång tid innan det står klart att stammen är av kannibalsläktet. Nu måste hon räddas till varje pris!

Onödig Fakta:

  • Fick namnet “Bergets grymma hemlighet” i Sverige
  • Den Svenska censuren klippte bort 9 minuter och 45 sekunder av filmen
  • Även denna filmen var med bland “Video Nasties” fast under namnet “Prisoners of the Cannibal God”.

Den första kannibalfilmen jag såg var “Cannibal Holocaust” som jag tyckte var blodig men jag gillade inte den. Kannibalfilmer brukar inte falla mitt tycke men jag tog en liten chansning då den var med på “Video Nasties” listan.

Det har kommit flera versioner av filmen där de flesta är väldigt klippta men det ser ut som om jag fick den oklippta.

Filmen påminner mycket om de tidigare Kannibalfilmerna jag sett som “Cannibal Holocaust”  och “the Last Cannibal World

Ingen film jag rekommenderar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar