söndag 6 februari 2011

Tv-Serie: Numb3rs (2005-2010)

379724Siffror och matematik är en del av vår vardag, men i en värld av dödssiffror, kriminella genier och procent uträkningar på hur många av förbrytarna som kommer att begå brott igen, spelar siffrorna en särskilt viktig roll. Sådan ser världen ut i NUMB3RS.

Rob Morrow spelar FBI-agent Don Eppes, som rekryterar sin bror, den matematiskt begåvade Charlie (David Krumholtz), för att hjälpa FBI med en lång rad svårlösta brott i Los Angeles. De utreder på så sätt de mest häpnadsväckande fall från två väldigt olika perspektiv.

Den här dynamiska serien, som inspirerats av verkliga fall, visar hur en blandning av polisarbete och matematik kan leda till oväntade lösningar på de mest förbluffande kriminalgåtor.

 

Jag såg den här serien första gången för någon vecka sen och jag visste faktiskt inte var det var för serie. Men jag fastnade direkt. Sen dess har jag följt avsnitten på tv4 men serien har gått på sån dum tid som klockan 02:05 på en vardag.

Jag rekommenderar denna serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar