lördag 19 februari 2011

Film : Link (1986)

MV5BMTQ2ODcxMDI4N15BMl5BanBnXkFtZTcwMTIzNTkxMQ@@._V1._SY317_CR3,0,214,317_Studenten Jane jobbar som en assistent åt djurforskaren Phillip i ett ensamt gammalt hus. De bor ensamma förutom en schimpans och butlern Link som är en 45 årig intelligent orangutang. Phillip vill att Link ska avlivas men innan han kan göra det så försvinner han mystiskt. Link börjar bete sig mer aggressiv och förbjuder Jane att använda telefonen eller att ge sig iväg till nästa by. När hon straffar Link med att låsa ute honom så blir han väldigt våldsam.

Onödig Fakta:

  • Anthony Perkins var påtänkt för rollen som Phillip.
  • The Kinks har gjort en låt till filmen som heter “Apeman”

 

Detta är inte den första filmen med aptema där apan är Butler / hjälpare som jag sett. Visserligen så kom “Monkey Shines” 1988 men jag hade en känsla att filmen är ungefär i samma stil.

Denna filmen är helt ok. Jag trodde först inte på den men den visade sig vara bättre än vad jag förväntade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar