fredag 18 februari 2011

Film : Let The sleeping Corpses Lie (1974)

MV5BMjE3MzkyNTcxMV5BMl5BanBnXkFtZTcwMzc0OTM0MQ@@._V1._SY317_CR4,0,214,317_I en småstad i norra England så används ett experiment där man kan kontrollera pesten som leder till hemska konsekvenser. Edna och George är ovilliga resekompanjoner, de möttes när Edna råkade köra in i George motorcykel och frågade han om lift . När de stannar nära Manchester så blir Edna attackerad av en man som lokalborna säger att han varit död i flera dagar.

Onödig Fakta:

  • Filmen är även känd som “Living dead at the Manchester morgue” och “Don't Open the Window”
  • Den Engelska meningen “avoid fainting keep repeating, it's only a movie... only a movie... only a movie... only a movie...” är tagen från Wes Cravens “The Last House On The Left” (1972)
  • Filmen har över 16 alternativa namn
  • Ännu en film som är bannlyst i England

 

Ännu en film från England som jag inte vet varför jag valt att se. Jag tror inte jag sett en skräckfilm från England som varit bra. För “Shaun of the Dead” räknar jag inte som skräck.. mer komedi. Det som både filmerna har i gemenskap är Zombies.

Filmen är inte skrämmande den är mer likt de Italienska filmerna fast lite sämre.

Ingen Zombiefilm jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar