onsdag 16 februari 2011

Film : Cronos (1993)

MV5BMTc4MTU0MzE1N15BMl5BanBnXkFtZTcwOTg1OTU0NA@@._V1._SY317_CR6,0,214,317_“Cronos” är ett konstigt objekt som hittats inuti en staty av en ängel i en antikaffär. När Jesus Gris håller objektet så öppnar den sig och ut kommer metallben som hugger hans kött. Efter att blivit biten så blir han hungrig på människoblod och hans kropp föryngras mer och mer efter varje drink. Efter att hans beroende sprider sig genom hans kropp så förstår han att han verkligen vill ha blodet av hans oskyldiga barnbarn.

Onödig Fakta:

  • Vann Kritikernas pris i Cannes 1992
  • Guillermo del Toro började skriva detta manuset redan 1984 fast då under namnet “Vampire of the Grey Dawn”
  • del Toro mötte Universal Studio 1993 där de sa till honom att de ville köpa rättigheterna för att göra en remake så svarade del Toro “Vem vill se Jack Lemmon slicka blod från badrumsgolvet?”
  • Rollen som Jesus Gris var från början skriven för Max Von Sydow

 

Mexikanska skräckfilmer har jag nog inte sett tidigare men jag chansade.

Ron Perlman mest känd för sin roll som “Hellboy” är med i filmen.

 

Denna filmen är väldigt intressant som jag inte trodde att den skulle. Mycket bättre än vad jag väntat mig.

Det enda konstiga med filmen är att Jesus pratar spanska medans Ron pratar engelska. De båda förstår varandra fast de pratar olika språk med varandra.

Skräckfilm kan jag inte kalla filmen.. jag kan inte sätta någon genre på den men filmen är underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar