söndag 27 februari 2011

Film : The Incredible Hulk (2008)

MV5BMTUyNzk3MjA1OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTE1Njg2MQ@@._V1._SY317_Den unge vetenskapsmannen Bruce Banner letar desperat efter ett motmedel mot den gammastrålning som under ett misslyckat experiment skadat hans celler. Olyckan har förändrat Banners liv för alltid. Under vissa förhållanden går kraften han bär inom sig inte längre att tygla och han förvandlas till: The Incredible Hulk.

Sedan olyckan har Banner levt isolerad från omvärlden och den kvinna han älskar, Dr. Elizabeth "Betty" Ross, för att undvika att den maktgalne generalen Thaddeus "Thunderbolt" Ross får reda på hans hemlighet. Banner vet nämligen att Ross skulle fängsla honom och utnyttja hans övernaturliga kraft i militära syften. Men plötsligt hotas staden av en monstruös varelse och Banner ställs inför sitt svåraste val någonsin: att acceptera ett undanskymt liv som Bruce Banner eller att ta kontroll över den kraft som han bär på, och släppa lös - THE INCREDIBLE HULK.

Onödig Fakta:

  • Louis Leterner var intresserad av att regissera “Iron Man” (2008) men bär Favreau tog projektet så blev han tillfrågad av att göra en uppföljare till “Hulk” (2003)
  • Edward Norton som tidigare har skrivit om de filmer han medverkat i och gjorde det även till denna filmen.
  • De två skådespelarna som tidigare har gjort Bruce Banner/Hulken gör cameos i denna filmen. Bill Bixby ses på teven och Lou Ferrigno är en säkerhetsvakt.
  • Enligt Tim Roth så skrev Norton om scener varje dag. Norton och Liv Tyler diskuterade även deras karaktärers liv innan Bruce blev Hulken.
  • Det var Lou Ferrigno som tyckte att Norton skulle spela Bruce Banner då han tyckte att Norton var lik Bill Bixby.
  • En uppföljare kommer 2012 som heter “the Avengers” som är en film med flera stycken superhjältar.
  • Robert Downey Jr spelar Tony Stark i denna filmen med. Samma roll han har i “Iron Man”

 

Jag gillade den gamla tv-serien när jag var yngre och jag hade några serietidningar med hulken med som jag ärvde av min bror. Men jag var inget fan av serietidningen.

Jag har sett “Hulk” (2003) innan och jag gillade inte den filmen alls. Kan bero på att "Hulken var dataanimerad och det var bara inte bra.

Som den förra så är Hulken lite för stor och jag tröttnade faktiskt rätt snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar