lördag 16 april 2011

Film : Amazonia–The Catherine Miles Story (1985)

MV5BMTQ5NjY2NTcyMl5BMl5BanBnXkFtZTcwMTU5MTgzMQ@@._V1._SY317_CR4,0,214,317_18 åriga Catherine Miles reser iväg med sina föräldrar till Amazonerna. Under en båtfärd så mördas hennes föräldrar brutalt av en lokal kannibal stam och Catherine kidnappas. För att överleva så klär hon sig som stammen med hjälp av en krigare som har blivit kär i henne samtidigt som hon försöker komma på en hämndplan. Han hjälper henne att fly och när hon är fri så söker hon svar på vem som låg bakom mordet på hennes föräldrar.

 

Onödig Fakta:

  • Detta är en av två filmer som adopterade namnet “Cannibal Holocaust 2” för att få mer populäritet.
  • Även om det sägs mycket i filmen att historien är sann så stämmer det inte alls.

 

“Cannibal Holocaust” har jag sett tidigare fast jag vet inte om jag har skrivit om den här men det var den första riktiga kannibalfilm som jag såg. Jag har en hel del kompisar som trodde att den var en dokumentär.Jag tyckte den mest var överdriven.

Denna filmen börjar med att säga att filmens historia är sann och sen resten av filmen är att Catherine berättar vad som hände under en domstol.

Filmen är rätt intressant men jätte bra är den inte.

Man listar ut rätt snabbt i filmen vem som mördade hennes föräldrar. Men det segaste i filmen är ju att denna hämndfilm inte är en riktig hämndfilm då endast slutet av filmen är hämnd… Det vill säga den sista kvarten.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar