lördag 23 april 2011

Film : The Prince And Me (2004)

MV5BMTEwNTQ3MzUxOTNeQTJeQWpwZ15BbWU3MDk1MTI1MjE@._V1._SY317_Prinsen & Jag är en kärlekssaga som handlar om Paige, en medicinstuderande ung kvinna, som blir kär i sin klasskamrat Fredrick. Vad hon inte vet är att Fredrick är prinsen av Danmark som har tagit ett sabbatsår innan han måste återgå till sina förpliktelser som prins. En otrolig attraktion finns emellan dem, men de båda kommer från helt skilda världar.

 

Onödig Fakta:

  • Fick namnet “Prinsen och jag” i Sverige
  • Under en paus under inspelningen så gick Luke Maby och Ben Miller ut och lurade folk med att Maby var prinsen av Danmark på riktigt.
  • Under utsläppningen av filmen så gifte sig Kronprins Fredrik och hans australienska fru Mary.
  • Det kom tre uppföljare
  • Denna filmen är en remake på filmen “The Student Prince in Old Heidelberg” från 1927

 

Detta är en helt ok chickflick eller romantisk komedi. Jag brukar inte titta på sådana men nu var den på tv och jag fastnade lite i den.

Om jag ska gilla en sådan här film så måste det vara bra story och helst bra skådespelare. Den här har en del bra skådespelare men inte alla . Storyn är bra iaf.

En helt ok film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar