onsdag 20 april 2011

TV/Sketcher : Hur Bär Du Dig Åt Människa?! (1978)

hur_bar_du_dig_at_manniskaHur bär du dig åt människa? Med bitande satir, sanslös parodi, påhopp och andra övningar får vi en inblick i relationerna mellan könen. Tolkat av och med Lasse Åberg. Härlig situationskomik med sketcher som gör att vi slipper skämmas inför varandra...

 

Jag visste inte mycket innan vad detta var för någonting så detta är lite nytt för mig.

Denna “Serie” är i 5 delar på runt 20 min per del.

Efter att börja titta på detta så märker jag snabbt att detta är ett annorlunda barnprogram.

Det första avsnittet handlar om kärlek där han tar upp bland annat ryska posten, fråga chans och andra lekar.

De andra avsnitten handlar om kroppsspråk, konst, mode och rädsla.

Själva serien är för lite äldre än de som tittade på “Trazan och Banarne” men jag tror inte att dagens barn hade uppskattat den.. Jag tror den är mest till för folk som växte upp med Lasse Åberg. Vissa saker som Lasse använder i serien använder han även i “Sällskapsresan”.

Förutom Lasse Åberg så är Peter Stormare med. Eller Storm som han kallar sig här.

 

Det lite dåliga i serien är att Lasse snackar mycket stockholmskslang.

Denna var faktiskt ingenting för mig då jag varken växte upp med denna serie och skämten är lite för gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar