lördag 16 april 2011

Film: The Groove Tube (1974)

MV5BMTYyMDE3MzgwOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzU0NjgxMQ@@._V1._SY317_CR4,0,214,317_Detta är en samling sketcher som skojar med tv:n. Allt från reklam till nyheterna.

 

Onödig Fakta:

  • Filmen fick namnet “Dumburken” i Sverige
  • Chevy Chases debut.
  • Det kom en Spin Off 2000 vid namn “The One Arm Bandit”

 

Det som fick mig att vilja se den här filmen var förmodligen att Chevy Chase debuterar i den. Men även att den är lik “Kentucky Fried Movie” på något konstigt vis.

Parodifilmer brukar oftast inte vara bra och humorn brukar vara riktigt dålig så jag hade faktiskt inte stora förväntningar på filmen.

Denna var som jag nästan visste av den sämre sorten. Jag visste att den inte skulle ha någon handling alls men jag trodde lite att den skulle vara roligare. För den var mer som de riktigt gamla SNL fast tråkigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar