söndag 24 april 2011

Film : Ted Bundy (2002)

MV5BMTI4MDI5NzIwOV5BMl5BanBnXkFtZTcwODk0MjQyMQ@@._V1._SY317_CR4,0,214,317_Ted Bundy ser ut som en vanlig kille. Välklädd, snygg, charmerande och riktigt intelligent, en kille man vill vara polare med och som alla tjejer faller som käglor för.

Men hans nobla väsen är bara ett spel för gallerierna. Bundy är en sjuk människa som kallblodigt torterar och mördar sina offer. Han förför alla unga tjejer som kommer i hans väg, med målet att ha sex med deras döda kroppar.

Med sitt överdrivna leende och sina sjuka sexfantasier lyckas han troligtvis mörda fler än 100 kvinnor. Med en omätlig aptit på sex och mord, undkommer han polisen igen, igen och igen...

 

Onödig Fakta:

  • Fick namnet “Serial Killer – the True Story of Ted Bundy” i Sverige
  • Baserad på en verklig händelse
  • Både Rob Lowe och Kiefer Sutherland blev tillfrågade för rollen som Ted Bundy men båda tackade nej på grund av Ted Bundy
  • Bilder på den riktiga Ted Bundy visas både före och efter filmen.
  • Namnen på offren är påhittade i filmen.
  • Cameron Bright blev tillfrågad en roll men både han och hans mamma ville inte att han skulle associerad med en seriemördare
  • Tom Savini hade en stor roll i filmen men klipptes bort

 

Filmer som är baserade på Seriemördare är något jag gillar. Dokumentärer går även de bra. Ja är det om seriemördare så måste jag se det.

Denna filmen är helt ok men jag hade lite väl höga förhoppningar om filmen. Det var kanske därför jag inte tyckte den var så jättebra.

Jag rekommenderar mer filmen om “Ed Gein”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar