fredag 8 april 2011

Film : The Man Who Fell To Earth (1976)

MV5BMTQ1MDc5NTg1N15BMl5BanBnXkFtZTcwODUyNDk5MQ@@._V1._SY317_CR5,0,214,317_Thomas Jerome Newton är en rymdvarelse som kommer till jorden för att skaffa vatten. Han bygger upp ett högteknologskt imperium för att få fram de miljarder som behövs för att bygga ett nytt rymdskepp för hemresan. Han lär samtidigt känna Mary-Lou, en flicka som blir kär i honom.

Onödig Information:

  • Filmen fick namnet “Mannen utan ansikte” i Sverige
  • Candy Clark fick göra Bowies roll i en scen då Bowie var sjuk.
  • I en scen i filmen så syns David Bowies album “Young .Americans”
  • Två bilder från filmen användes som omslag till två av Bowies skivor. “Station to Station” från 1976 och “Low” från 1977
  • David Bowie gjorde flera låtar till filmen men ingen kom med. Låtarna kom med på skivan “Low” istället.
  • Det kom en ny version av filmen 1987

 

Detta är den andra filmen med Bowie som jag ser på idag.

Filmen är en science fiction och sådana filmer är inte de jag gillar så mycket. Har väl sett några enstaka bra så jag chansar stort varje gång då 90% av dem faktiskt är riktigt dåliga.

Och som jag misstänkte så är denna filmen inget för mig. Det är för mycket drama och för lite sci-fi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar