söndag 17 april 2011

Film: Dolemite (1975)

MV5BMTUwNjIwNzk4Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNzMyNzYyMQ@@._V1._SY317_CR6,0,214,317_Dolemite är en hallick som åker in i fängelse efter att Willie Greene och poliserna har planterad in droger, stulna pälsar och pistoler i hans bil. Dolemite fick 20 års fängelse. En dag så planerar Queen B och fängelsevaktaren att få Dolemite fri och att sätta dit Willie Greene för det han gjort. Men Dolemite är inte dum och han har en hel del krigare som vaktar hans rygg. Däribland hans callgirls som är karateexperter.

Onödig Fakta:

  • det kom två uppföljare på filmen.. The Human Tornado (1976) och The Legend Of Dolemite (1994)

 

Jag fick soundtracket med denna filmen. Jag är inte så vidare intresserad av Soul så jag har endast lyssnat snabbt igenom det.

Däremot exploitationsfilmer gillar jag. Så jag har sett fram emot filmen ett tag.

 

Denna filmen är lite som “Black Dynamite”.. De liknar varandra med de dåliga slagsmålen. Fast denna är lite roligare.

Mikrofonen syns väldigt många gånger här med men tvärtom emot “Black Dynamite” så är den här inte med meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar