tisdag 26 februari 2013

Film: 13 Gantry Row (1998)

13 Gantry RowEfter ha köpt ett hus så är en kvinnas liv i fara då hemska saker hände 100 år tidigare.

 

Onödig Fakta:

  • Film som gjordes speciellt till tv i Australien

 

Australienska filmer har jag sett förr som t.ex Mad Max men jag är väldigt osäker om jag sett en skräckfilm.Peter Jackson är ju från Nya Zeeland.

Filmen handlar om en kvinna som köper ett hus som hon börjar renovera. Så fort hon börjat så kommer skepelser från 100 år tidigare att dyka upp. Redan vid visningen av huset så har någon spikat fast en död kråka på dörren.

Jag gillar inte filmer om hemsökta hus och det är precis vad denna är. Lite som en normal version av Paranormal Activity.

Jag tröttnade på filmen väldigt snabbt. Inte konstigt att den hamnade direkt som tv-film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar