måndag 10 januari 2011

Film : The A-Team (2010)

ateam-img6_h-550x815Hannibal Smith och hans A-Team av förrymda brottslingar intar filmens värld. Teamet består av B.A. Baracus, en flygrädd vapenexpert med en fäbless för allt som glimmar, Templeton "Face man" Peck som kan snacka omkull vem som helst vilket i de flesta fall innebär en eller fler kvinnor och Howlin "Mad" Murdock, diagnostiserad galning och lysande pilot.

 

Onödig fakta:

  • Det ryktades om att Bruce Willis skulle spela Hannibal Smith
  • Common, Ice Cube och The Game var påtänkta som rollen till BA Baracus
  • Woody Harrelson och Ryan Reynolds var påtänkta till rollen som Murdock
  • Det var tänkt att MR T skulle ha en cameo i filmen men han tackade nej. Han tyckte inte det var någon ide då han inte skulle få spela sin roll som han hade i tv serien.
  • Dwight Shultz och Dick Benedict (Murdock & Peck) gör cameos iaf.
  • Sharlto Copley fick inte se tv-serien när han var liten för sin mamma. Fast han såg den ändå hos en kompis. Det första han gjorde när han fick rollen som Murdock var att ringa sin mamma och säga att “Nu ger jag tillbaka för att jag inte fick se serien när jag var barn”.
  • Hannibals varumärke cigarren fick vara med i filmen fast Liam Neeson inte röker längre.

 

Jag var lite misstänksam mot denna filmen då jag älskade serien. Men jag gav den en chans.

 

Denna filmen var lika bra som original serien. Visst det var lite småsaker som var annorlunda men den här var mycket bättre än jag förväntat mig.

Jag hoppas på uppföljare men det känns inte som dom tänkte göra det nu iaf.

Jag rekommenderar både denna filmen och tv-serien. jag ska skaffa hela serien så fort som möjligt så jag kan se den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar