lördag 22 januari 2011

Film :: Beyond The Door (1974)

beyond_the_doorEn gravid kvinna i San Francisco håller på att få djävulens bebis när hon håller på besatt. Hennes expojkvän dyker upp för att hjälpa henne.. men vad vill han egentligen?

Onödig Fakta:

  • Heter egentligen “Chi Sei?”
  • Fick två uppföljare “Schock” (1977) och “Beyond The Door 3” (1989)
  • Kom efter exorcisten antagligen för att originalet gick bra.

 

Jag fick för mig att se denna filmen efter att ha sett postern till den. Jag brukar leta upp filmer där jag tror genom att titta på postern att den verkar intressant. Detta är en av de filmerna. Jag brukar göra det så i flesta fallen av de tidigare och senare filmer som jag skriver om. Om de är ifrån slutet av 70-talet eller tidigt 80 tal så är chansen stor att jag gjort så.

Filmen är inte så jättebra men den har en väldigt underhållande dialog. Speciellt när dom har dubbat barnens röster så det låter som “Looks whos talking”. Vuxna röster på barn. Som det egentligen inte ska vara men dom hittade väl inga ungar som svär väldigt mycket, speciellt inte under den tiden.

Se hellre den riktiga Exorcisten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar