tisdag 25 januari 2011

Film : Cutting Class (1989)

600full-cutting-class-posterEn mördare terroriserar eleverna och lärarna på Valley High School och allt fler offer dyker upp i skolskåpen. Paula försöker ta reda på mördarens identitet men hamnar själv i riskzonen. Vem är den mordiske galningen? F d mentalpatienten Brian? Rektorn mr Dante? Eller Paulas mystiske pojkvän Dwight?

 

Det enda jag visste om denna filmen innan var att en ung Brad Pitt var med i den men inte att detta skulle vara en skräckfilm.

Andra som man känner igen i denna filmen är rektorn i “Sabrina – Teenage Witch”.

Denna filmen är mer komedi än skräck. Lite spänning då man försöker lista ut vem den riktiga mördaren är men det är så lite sånt . Men jag kan säga att jag trodde det var någon annan men jag hade fel.

Musiken i den här filmen trodde jag först att det var “Devo” men det visade sig vara “Wall og Voodoo” och Andrew Prieboy som tydligen var sångare i “Wall of Voodoo”

Detta var en helt ok film. Definitivt sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar