söndag 30 januari 2011

Film : Marmaduke (2010)

marmaduke-7642-poster-largeLivet som hund är inte alltid lätt, framförallt inte om man är en riktigt, riktigt stor hund. Men när Marmadukes familj flyttar till Los Angeles ser han sin chans att ändra sin image och gå från stor och snäll klumpeduns till den coolaste jycken i kvarteret. Med sin nya stil gör han succé bland stans hundar men det är inte lätt leva upp till en tuff image när man har ett hjärta av guld.

Onödig fakta:

  • Amanda Seyfried var tänkt att spela Mazie
  • I serietidningen så pratade aldrig Marmaduke
  • I Svenska versionen så gör Fredde Granberg rösten till Marmaduke och i den vanliga gör Owen Wilson det.

 

Jag minns att när jag var yngre så läste jag stripparna som när jag var liten fanns i Lilla Fridolf. Och de tyckte jag om då. Jag har inte sett dem på ett tag så jag vet inte vad jag tycker nu.

Jag kände igen en del av rösterna i filmen men det var inte förrän i eftertexterna jag såg vilka som gjorde rösterna. Bland annat George Lopez, Fergie, Kiefer Sutherland, Damon och Marlon Wayans.

Detta är en bra familjefilm som jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar