onsdag 13 mars 2013

Dokumentär: 20 Most Horrifying Hollywood Murders (2006)

20 Most Horrifying Hollywood Murders 2006Denna dokumentär tar upp kända Hollywood mord bland annat på Sharon Tate, Rebecca Schaeffer, Bob Crane, Nicole Brown Simpson, Black Dahlia och Tupac.

 

Folk som arbetat med fallen, de mördades vänner och även mördarna själva intervjuas i denna dokumentär gjord av tv-kanalen E!.

En väldigt liten del av fallen kände jag inte till men de mesta har jag hört många gånger. Fallet med Phil Hartman hade jag ingen aning om dock visste jag vem han var.

Fallen som tas upp är

  • Phil Hartman.. Jag visste lite vem skådespelaren var men inget om mordet.
  • Christian Brando, son till Marlon som tydligen mördat. Ingen aning om varken honom eller mordet
  • Dorothy Stratton, en playboymodell som jag inte hört talas om. Inte heller om mordet.
  • the Menendez Brothers. Ännu ett fall jag inte hört talas om.
  • Dominique Dunne.. Skådespelerska som bland annat var med i Poltergeist. Detta fallet har jag hört talas om men inte hört så mycket om fallet tidigare.
  • the Amityville Murders. Har jag hört mycket om. Har även sett filmer om fallet fast de tagit mer upp spökdelen i fallet och inte så mycket om det riktiga fallet.
  • Marvin Gaye. Detta fall har jag hört mycket om.
  • Bonnie Lee Bakley. Inget fall jag hört talas om. Bonnie var en wannabe-stjärna..
  • Biggie Smalls rappare
  • Gianni Versace modeskapare
  • Bob Crane amerikansk skådespelare känd för Hoogans Heroes
  • Rebecca Schaeffer, skådespelerska
  • Lana Clarkson skådespelerska
  • Wonderland-murders där John Holmes var en medhjälpare till mordet. En filmatisering av fallet finns.
  • Selena, sångerska
  • the Black Dahlia
  • Tupac
  • John Lennon
  • Nicole Brown Simpson (O.J´s fru)
  • Manson murders

 

Denna dokumentär tar upp fallen lite snabbt och vissa fall blev jag mer intresserad. Denna tar inte upp hela fallet  som jag hoppades på. Lite mer än vad de gör.

Intressanta fall men alldeles för korta inslag om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar