måndag 25 mars 2013

Film: Against the Dark (2009)

Against the Dark 2009Svärdsmästaren Tagart leder en operationsstyrka bestående av före detta militärer på ett våldsamt uppdrag. Deras måltavlor: vampyrer. Kvar i en postapokalyptisk värld, som sugits ut av blodtörstiga vampyrer, finns ett fåtal överlevande människor instängda på ett nedsmittat sjukhus. Tagart är deras enda hopp och han vet att den enda lösningen är att göra slut på vampyrerna. Nu måste människornas sista medborgargarde stå upp mot de köttätande blodsugarna om inte deras släkte ska utrotas för alltid.

 

Steven Seagal slåss mot vampyrer i denna filmen. Det var något jag inte trodde jag skulle se. Men när jag tänker efter så har en annan actionskådis gjord detsamma och då tänker jag på Wesley Snipes och Blade.

Ju mer jag funderar på det så känns filmen som en kopia på Blade då Seagals karaktär måste döda vampyrer i en framtidsvärld där vampyrer har tagit över stora delar av världen och han måste göra det för att rädda världen.

Filmen börjar direkt med jakten mot vampyrerna och Seagal har ett gäng människor som tillsammans dödar vampyrer.

Men vampyrerna i filmen beter sig mer som Zombies och dyker upp överallt. Vampyrer är inga kannibaler som äter människor, det är Zombies som är det. Men ändå så äter vampyrerna i denna filmen människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar