lördag 23 mars 2013

Film: 3G - A Killer Connection (2013)

3G Connection 2011Det finns 4.3 biljoner mobiltelefoner i världen. Varje minut så ringer det ett fantom samtal. Dessa ringningar har inga nummer och man kan inte spåra samtalet. Vissa tror att dessa samtal är andar som försöker nå vår värld..

Denna filmen handlar om Sam och Sheena, ett par som efter ett fantomsamtal ändrar deras liv för alltid...

 

Detta är den första indiska film jag ser och även den första indiska skräckfilm.

Filmen börjar med en varningsfilm där de tar upp att det är farligt att röka och man kan få cancer. En väldigt seriös varningsfilm som varar i över en minut. Det har jag aldrig varit med om tidigare. Den finns med för att karaktärer i filmen röker.

Filmen gör reklam för Android, Google och Youtube. Och de visar de märkena flera gånger bara under förtexterna.

Jag visste faktiskt inte om filmen är dubbad eller om de pratar engelska i filmen.  Paret som först pratar engelska med varandra kan i nästa scen bara prata indiska. Under viktiga scener så pratar de indiska så då förstår man ju ingenting.

Jag vet inte om det är ett måste i Indiska filmer om de mitt under en scen byta filmen till en musikvideo. För det gör de här.

 

Storyn är inte alls bra i filmen. Sam köper en mobiltelefon som tidigare har ägts av en man som dödat sin flickvän. Nu dyker det upp videosamtal till Sam av den döda flickvännen och han ser även mordet på kvinnan i telefonen... Och det dröjer inte länge förrän han ser henne överallt..

Slopa musikvideosen och bestäm från början vilket språk ni ska prata. Tack..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar