lördag 18 februari 2012

Film: Anaconda 3 – the Offspring (2008)

Anaconda 3Ett gäng legosoldater accepterar ett jobb från en multimiljonär som är på jakt efter en extremt farlig orm som kan bära på en kemisk nyckel till en svår sjukdomsepidemi.

Onödig Fakta:

  • Filmen spelades in samtidigt som del 4 i serien

 

Jag hade inte sett en film eller tv-serie där David Hasselhoff haft huvudrollen sen Baywatch så jag valde att se denna filmen.

Filmen handlar om en multimiljonär som är sjuk som äger ett labb där de håller på att skapa fram ett serum som gör honom frisk.

De testar serumet på en anakonda som blir extremt stor, stark och extremt hungrig. Men något går fel och ormen rymmer.

Nu måste de hitta ormen så de hyr in ett par legosoldater och den bästa djurfångaren Hammet (Hasselhoff) för att ta tillbaka den. Men eftersom de opererat in en GPS i ormen så är det inte svårt att hitta den, det svåra är att fånga den 20 meter långa ormen.

 

Jag har inte sett de tidigare filmerna då jag inte är ett stort fan av stora-djur-attackerar filmer.

Men denna hade ungefär vad jag väntade mig. Dåliga skådespelare, en story som låter för överdriven och en extremt ful orm som såklart är dataanimerad.

Detta är ingen film jag rekommenderar men jag orkade ändå se hela filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar