torsdag 10 november 2011

Film: the Undead (1957)

MV5BMTc1MjAyODQzMV5BMl5BanBnXkFtZTcwNzQ1OTMyMQ@@._V1._SY317_CR3,0,214,317_Två psykiatriker hypnotiserar en prostituerad kvinna, vilket leder till att vi tas med på en resa till hennes tidigare liv som en medeltida kvinna anklagad för häxeri. Den nutida kvinnan hoppar själv in i historien för att rädda sitt dåtida jag, och vi får bland annat uppleva en häxsammankomst med Satan själv.

 

Onödig Fakta:

  • Tog 6 dagar att filma
  • Fladdermössen i filmen är de som blev över i Roger Cormans förra film “It Conquered the World”
  • Filmades inne i en supermarket
  • Denna film var en av flera stycken som var inspirerad av boken “The Search for Bridey Murphy” av Morey Bernstein

 

Två psykiatriker hypnotiserar en prostituerad kvinna som tar tillbaka henne till hennes tidigare liv då hon var anklagad för att vara häxa.

Man får följa med hennes resa tillbaka i tiden där även hennes nya jag försöker hjälpa hennes gamla jag att inte bli brännd på bål.

Själva storyn tilltalar inte mig då medeltiden och häxor inte är så skrämmande idag.Så det var inte konstigt att jag tröttnade snabbt på filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar