lördag 26 mars 2011

Dokumentär: Is It Real? – Ghosts (2005)

Is It Real? är en dokumentärserie som tar upp saker som UFOn, spöken, bigfoots och många fler ämnen om saker som man egentligen inte vet om det är sant.

Jag har valt att se spökavsnittet för det är det jag är intresserad av.

 

Här får man följa med både skeptiker och troende som berättar om spöken. Dokumentären är ungefär som Ghost Hunters fast GH är bättre.

Några av fallen har jag för mig att GH har tagit upp men jag vet inte riktigt.

Jag är lite smått troende då jag själv upplevt spöken men jag tror inte på medium.

Dom tar upp bevis och andra saker som GH tar upp. Även om hur man “lurar” kameror att tro att det är spöken.. och hur man visar andra orsaker om att det inte är spöken..så kallat “Debunking”. 

 

Denna dokumentären är lite intressant men jag rekommenderar GH och spinnoffen GH-International mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar