måndag 14 mars 2011

DVD : Det Allra Bästa Med Felix Herngren (2011)

det_allra_basta_med_felix_herngrenFelix Tobias Herngren föddes 1967. Han visste förmodligen inte då att han skulle bli en av Sveriges populäraste komiker. Denna DVD innehåller det allra bästa med Felix. Från genombrottet i SMASH till TV-succén Solsidan. I Sen kväll med Luuk blev Felix kult med sina karaktärer Papi Raul, Dan Bäckman och Tim Hibbins. Här finns också klipp från TV-serier som Pangbulle, Hjälp!, Pentagon, Extra Extra, Ulveson & Herngren, Det sociala spelet, Parlamentet, Sanningen bakom, Roast, Boston Tea Party samt biofilmerna Vuxna Människor och Varannan Vecka. Detta och mycket mer i DET ALLRA BÄSTA MED FELIX HERNGREN. Åååhhh, vad roligt...

 

 

Felix har gjort en Gustafsson med att släppa det bästa han gjort för tredje eller fjärde gången. Visst de förra har mer varit det bästa av hans olika karaktärer som “Det bästa med Papi Raul” och “Det bästa med Dan Bäckman”. Men jag har gillat Felix ett bra tag så jag hoppas lite på denna bäst off….

 

Själva Solsidan har jag aldrig gillat men annars är det en hel del kul klipp. Det andra tråkiga är att de visar klipp från filmer han har varit med i.

En hel del klipp har jag inte sett innan och en del är personliga favoriter.

Det bästa på dvdn är såklart klippen från “Parlamentet” och “Extra Extra” och det jag gillade minst var klippen från filmerna, Solsidan och en del från Papi Raul, Hjälp och Bäckman.

För övrigt en helt ok dvd.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar