söndag 20 mars 2011

Film : Snakes On a Plane (2006)

MV5BMjE0NzI3MjkxM15BMl5BanBnXkFtZTcwNjEzODIzMQ@@._V1._SY296_CR0,0,199,296_Sean Jones (Phillips) blir vittne till mordet på en åklagare och över en natt förvandlas han från en vanlig tonåring som tänker på tjejer, skolan och fester, till ett ögonvittne som kan sätta stopp för ett kriminellt imperium. FBI-agenten Neville Flynn (Jackson) får i uppdrag att transportera Sean till Los Angeles i ett vanligt passagerarflygplan, men katastrofen är ett faktum när en lönnmördare släpper lös hundratals giftormar på planet för att förgöra vittnet. Passagerare och kabinpersonal måste nu samarbeta för att stoppa ormattacken, få ner planet säkert på flygplatsen och hjälpa agent Flynn att hålla Sean vid liv.

 

Onödig Fakta:

  • Samuel L. Jacksons agent ville att titeln skulle bytas för att Jackson kunde inte vara med i en film med en sådan titel. Men när Jackson hörde att hans agent hade sagt så så ville han att de skulle byta tillbaka för att det var orsaken han ville vara med i filmen.
  • 450 ormar användes i filmen
  • En skallerorm hittades i biografen 2006 när de hade testvisning på filmen. En till hittades på parkeringen.
  • De flesta ormarna var gjorda digitalt då de riktiga rörde sig inte som filmskaparna ville att de skulle röra sig.
  • Det falska arbetsnamnet på filmen var “Anaconda 3”
  • Filmtiteln koms på under en Happy Hour med ett par hollywood kollegor som försökte komma på den sämsta filmidén.
  • Det kom två parodier på filmen den första var “Cats on a Plane” som handlade om katter istället. Den andra “Snakes on a Train” är egentligen ingen parodi utan en smockbuster som släpptes samtidigt fast den handlar om ormar på ett tåg.
  • “Flight of the living dead” är även den en liten parodi fast med Zombies
  • “The Sounds” är med och sjunger titelspåret tillsammans med “Gym Class Hero”

 

En bekant köpte denna på dvd när den kom ut men jag var lite skeptisk mot den då. Det är jag även nu men jag är tvungen att se den innan jag ser på “Snakes on a Train” som jag också tänker se.

Här är ett antal personer man känner igen.. B-skådisar som Kenan i Kenan & Kel.

 

Filmen börjar spännande men jag väntar hela tiden på att den ska bli överdriven.

De digitala ormarna ser verkligen digitala ut.

Den här filmen är helt ok. Bättre än vad jag hade väntat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar