måndag 14 mars 2011

TV-Serie : Metalocalypse (2006-)

MV5BMTIyMjkzMjg0Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwMjU0NDM1MQ@@._V1._SY317_CR51,0,214,317_Dethklok är det största,värsta och det mest kända hårdrocksbandet i världen. Bandet består av amerikanarna Nathan Explosion (sång), William Murderface (Bas) ,trummisen Pickles samt de två skandinaviska gittaristerna Toki Wartooth och Skwisgaar Skwigelf och de måste stå ut med kändisskapet och andra situationer i deras liv samtidigt som en militär organisation försöker förstöra dem.

 

Onödig Fakta:

  • Många affärer i serien är döpta efter kända metalband. “Finntroll”, “Burzum” och “Dimmu Borgir” är några av dem.

 

Jag hade ingen aning om den här serien förrän jag av en slump råkade höra en låt med Dethklok. Jag sökte upp dem för att veta vilka dom var och då fick jag reda på att de var med i denna serie.

Avsnitten är rätt så korta. Dom är på 11 minuter styck.

Den här serien var inte så mycket för mig. Inte min humor…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar