söndag 6 mars 2011

Film : Harry And The Hendersons (1987)

MV5BMTg0ODUzNDEyMF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjg4Mjk0MQ@@._V1._SY317_CR4,0,214,317_I denna härliga äventyrskomedi syns John Lithgow (Tredje klotet från solen) i huvudrollen som George Henderson - en familjefar som råkar köra på den mytomspunne Bigfoot under en semester i vildmarken. Till skillnad från sagorna visar sig den håriga besten vara ett riktigt charmtroll, och "Harry" blir snart som en medlem i familjen. Men med en smågalen jägare på spåren och myndigheterna hack i häl inser familjen att Harry måste tillbaka till sina hemtrakter innan han hinner bli tillfångatagen.

Onödig Fakta:

  • Filmen fick namnet “Bigfoot och Hendersons” i Sverige
  • Filmen fick en Oscar för det fantastiska sminkjobbet som man gjorde med Harry. Harry spelades av Kevin Peter Hall som är 220 cm lång. Hall har även spelat Rovdjuret i de två första “Predator” filmerna.
  • Det gjordes en tv-serie av den här filmen 1991.

 

Den här filmen har jag inte sett men Tv-Serien följde jag när jag var yngre och den gick på tv.

Den här filmen hade jag nog uppskattat mer när jag var yngre och tittade på serien. Nu känns filmen som helt ok men ingen film som jag hade tittat på ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar