lördag 5 mars 2011

Film : DOA- Dead Or Alive (2006)

MV5BMTIyNDQ0NDExMl5BMl5BanBnXkFtZTcwODAxMTk0MQ@@._V1._SY317_CR0,0,214,317_Tina, Christie och Kasumi mottar på mystiskt sätt inbjudningar till Dead or Alive, en topphemlig fight-battle på en isolerad tropisk ö. Dessa tre pangbrudar är förstklassiga slagskämpar, men på ön inser de att de måste kämpa mot större krafter än bara sina motståndare för att inkassera prispengarna och slippa från ön med livet i behåll!

 

Onödig Fakta:

  • Filmen är baserad på det storsäljande spelet “Dead or Alive”
  • Under fightscenerna så används både layouten och annoncern från spelet.
  • Enligt Holly Valance så förstördes 40 bikinis under inspelningen av filmen.

 

Jag har faktiskt inte så stor koll på själva spelet då jag mest spelade “Street Fighter” och “Mortal Kombat” när jag var yngre.  Men såklart så har jag testat spelet.

Filmen var mycket bättre än vad jag trodde speciellt när vackra Jamie Presley är med.

Rekommenderas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar