måndag 14 mars 2011

Film : Yogi Bear (2010)

MV5BMTczMjU1NTQ0M15BMl5BanBnXkFtZTcwMjIxMTA3Mw@@._V1._SY317_Jellystoneparken firar 100 år men det kanske är sista gången de firar då borgmästaren Brown vill stänga parken och sälja landet. Om parken stängs så förlorar Yogi Bear och Boo Boo deras hem. De måste samarbeta med Skogsvaktar Smith för att rädda Jellystone och Yogi måste bevisa att han är “smartare än en genomsnitts björn.

 

Onödig Fakta:

  • Många som studerat Daws Butler (originalrösten till  Yogi Bear) skickade kassetter till Dan Aykroyd där de förklarar hur Yogi låter. Aykroyd vägrade att lyssna på dem och gjorde sin egna tolkning.

 

Jag tittade ofta på Yogi när jag var liten så när jag fick höra att denna skulle komma ut så var jag tvungen att se den.

Det första som gjorde mig lite misstänksam till filmen var att Anna Faris är med. Yogis röst görs av Dan Aykroyd och Boo Boos görs av Justin Timberlake.

Detta är en rolig och bra familjefilm. Visst räknar man ut en hel del i filmen men den är ändå tillämpad till barn.

Rekommenderas stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar