fredag 18 mars 2011

Film : Return to house on the Haunted Hill (2007)

MV5BMTIwOTQwMjcyN15BMl5BanBnXkFtZTcwMDY0ODE1MQ@@._V1._SY317_CR21,0,214,317_Sarah Wolfe var den enda överlevande från massakern på Vanacutt Mansion, men ingen trodde henne när hon sa att spöken låg bakom morden. Nu misstänks hon ha tagit livet av sig och Ariel, hennes syster, bestämmer sig för att ta reda på vem som är ansvarig för hennes död.

 

Onödig Fakta:

  • Jeffrey Combs är den enda skådespelaren som var med i ettan som även är med i denna
  • Filmen gjordes som “Navigational Cinema Technology” som låter tittaren bestämma mellan två vägar hur historien ska gå genom filmen. Så det finns 96 olika versioner.

 

Jag fick endast tag i den utan “N.C.T” versionen. Den hade nog varit extra lång då jag hade valt annorlunda hela tiden. Jag valde dock “The Unrated Version”.

Jag har sett ettan och den gillade jag inte alls så jag vet egentligen inte varför jag valde att se den här. Till och med originalet gillade jag inte.

Filmen känns lite som 13 Ghost den nyare versionen fast bara på själva stilen på filmen. Filmen är bättre än “House on the Haunted Hill” .. mycket bättre. Visst filmen hade en liten tradig början men slutet var helt suveränt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar